Post af Rosie Valentine Sharp den Aug 10, 2015 21:32:16 GMT 1
@sacha
Det var en skøn november morgen. Alt var gået helt som planlagt og næsten alt for perfekt. Det var næsten lige før at fuglene sad på lur, for, at kunne sætte sig på Rosie, for at synge en glad lille sang, som var verden forvandlet til en Disney-film! Det skete dog ikke, og heldigvis for de små fugle-bæster, for der skulle ikke komme nogle klamme dyr og sætte sig, på hendes nye, dyre vinterfrakke, som næsten lyste de mørke gader op, med dens svage, lyserøde farve. Hendes høje hæle kunne høres imod trinene på trappen, da hun var på vej op til sin plads på kontoret i Profettidendes bygning, for at få et interview på plads. Hun havde i teorien ikke så meget hun skulle lave i dag, hvilket jo kun gjorde det hele bedre! Så kunne hun tage tidligt hjem, tage et dejligt, langt bad og-… Hun gik forbi en åben dør på vejen, og fik øje på Sacha som sad og arbejde, og i et par sekunder gik hun faktisk bare videre, smilende, indtil det rent faktisk gik op for hende, hvad der var galt, ved at se Sacha sidde og arbejde på hendes arbejdsplads, og hun tabte næsten sin taske, af overraskelse, da det først var gået op for hende, hvad hun havde set. Hendes før så lykkelige smil, blev nu langsomt mindre lykkeligt, for til sidst at forsvinde helt. Kvinden drejede om på sine høje, hvide hæle, for at gå tilbage, den vej hun kom. Hun stillede sig i døråbningen til det sted manden åbenbart havde indfiltreret, hvorfra hun skød ham et skarpt, vredt blik, som ville få de fleste mennesker til at løbe ud og finde sig et dø-hul.
Rosie blev stående sådan, uden et ord, indtil manden selv havde formået at løfte sit dumme ansigt. Hendes arme var lagt over kors og hendes hofte var let skudt ud til den ene side i en stærk position, som fik det til at ligne, at ikke engang selveste Supermand kunne vippe hende over. ”Undskyld mig,” sagde hun hårdt, og løftede hagen, for at se endnu stærkere ud. ”Må jeg spørge dig, hvad i Merlins navn du laver på min arbejdsplads?” Hun blinkede et par gange, tydeligvis fornærmet over hans tilstedeværelse, for han burde jo, under ingen omstændigheder befinde sig i selv samme bygning som hende.